مفتی اعظم سعودی : مطالب تاریخی در خصوص رفتارهای برخی صحابه تهمت است و مردم باید به همه آنان عشق بورز
نوشته شده توسط : یکی از بچه های هیئت
وی در خطبه های نماز جمعه که در مسجد "امام ترکی بن عبدالله" ریاض اقامه گردید اظهار داشت : در اظهارات برخی نویسندگان نظرات غیر صحیحی وجود دارد که انتشار آن خوب نیست و فساد را در دل ها ایجاد و موجب گمراهی مردم میشود . وی همچنین فتوا داد همه مسلمین باید از اصحاب راضی باشند! و رفتارهایی چون رقص و ... که از برخی صحابه در تاریخ نقل شده است را انکار و آنان را تهمت به صحابه عنوان نمود . وی همچنین از مردم خواست فقط به فضایل صحابه دقت داشته و به آنان عشق ورزیده و برایشان درود بفرستند .


به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ مفتی اعظم آل سعودی و رئيس هيئت علمای بزرگ وهابیت و رئیس کمیته تحقیقات علمی و صدور فتوا خواستار متوقف شدن انتشار مقالات و یادداشتهایی شد که به نقد برخی تفکرات و رفتارهای صحابه میپردازند .

وی در خطبه های نماز جمعه که در مسجد "امام ترکی بن عبدالله" ریاض اقامه گردید اظهار داشت :  در اظهارات برخی نویسندگان نظرات غیر صحیحی وجود دارد  که انتشار آن خوب نیست و فساد را در دل ها ایجاد و موجب گمراهی مردم میشود .

وی همچنین فتوا داد همه مسلمین باید از اصحاب راضی باشند! و رفتارهایی چون رقص و ... که از برخی صحابه در تاریخ نقل شده است را انکار و آنان را تهمت به صحابه عنوان نمود . وی همچنین از مردم خواست فقط به فضایل صحابه دقت داشته و به آنان عشق ورزیده و برایشان درود بفرستند .

این اظهارات مفتی اعظم را میتواند سر آغاز موج جدیدی از سانسور و ایجاد محدودیت بیشتر برای نویسندگان و مطبوعات عربستان عنوان نمود .


 





:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: